16 februar 2006

Det snør det snør tiddeli-bom

Ja det gjør det. Nå har det lavet ned i flere dager. Dette til stoor begeistring for noen men til stor ergelse for andre igjen.
Må innrømme at til og med jeg som er kjempe glad i snøen begynner å få nok. Nissungen går stadig og mimrer om sommeren og gleder seg til den, så jeg tar det som et tegn på at han også synes det er nok. Metrologisk institutt melder på sine hjemmesider at det falt 11 cm nysnø på Blindern i natt - jeg tror det så gjerne. Trafikkmeldingene er lange som 10 vonde år enkelte morgninger her og Nisse som lever av å kjøre bil er kjempe oppgitt - bruker 3 ganger så lang tid som på en vanlig dag.
MEN, fordelen av at snøen laver ned ute er at det er kjempe deilig å sitte inne og holde fyr på ovnen og titte ut av vinduet. Da kan snøen bare falle alt den vil for meg - jeg og pus har det godt ved ovnen vi (etter at veden er gravd frem fra snøen vel og merke)

Bildene som er lagt ved her ble tatt helgen som var - det vil si før siste store snø fall. Det er 1 stk. Nisseunge som hopper i snøen fra plommetreet :)

1 kommentar:

Norwegianthinker sa...

Skikkelig fine bilder! Nå ser det ut til at du har fått ønsket oppfylt, for nå er snøen i ferd med å smelte :)